15 Nisan 2014 Salı

BEŞ PARASIZDIM VE KATİLİMİ ARIYORDUM

Radikal Kitap’ın editörü 
DERVİŞ ŞENTEKİN’den
yeni bir roman




240 sayfa
978-605-4927-27-2
15 TL.

Bekir Tunç sağ elindeki silahı Oğuz Abi’ye, sol elindekini bana doğrultmuştu. Tabancamı iki elimle kavradım. Tetiği çekmemek için kendimi zor tutuyordum. Dudaklarının kenarından sarkan bıyıkları aralandı, acıyla sırıttı, gözlerime dik dik baktı.
Ben seni gebertmemiş miydim lan velet’ dedi boğazından gelen bir hırıltıyla.
‘Bu işler satranç oynamaya benzemez, demiştin ama yanılmışsın salak Bekir’ dedim alaycı bir sesle. ‘Bu işler tam da satranç gibidir.’

Birbirine karışan üç el silah sesi, geniş ovanın üzerindeki boşluğa yayılıp yıldızlara doğru yükseldi.”


İlk romanı Beş Parasızdım Ve Kadın Çok Güzeldi'de İstihbarat Şubesi’nden kovulan, eşi tarafından terk edilen küskün bir eski polisin, Beyoğlu’ndaki bir barda genç ve güzel Aslı Çınar ile tanışması ve kadının kayıp babasını bulmak için giriştiği çetrefilli arayışı anlatan Derviş Şentekin, Beş Parasızdım Ve Katilimi Arıyordum ile bu soluk kesen maceranın bitmediğini müjdeliyor.  
Anadolu’nun uzak köşelerine kadar süren soluk soluğa bir takip, karanlık çeteler ve polisler, güzel kadınlar ve aşklar, aranan bir katil ve suç düğümleri… 
Radikal Kitap’ın usta editörü, romancılıkta da usta olduğunu bu ikinci ve ilkini aratmayacak sürükleyicilikteki romanında kanıtlıyor. 



Derviş Şentekin daha ilk romanında durmuş oturmuş bir yazar kimliğinde. Kitap polisiye çizgisini koruyarak, 
psikolojiye ve Türkiye'de yakın dönemin siyaset karanlığına açılıyor. Etkileyici tahliller ve yorumlarla bezeniyor. 
Selim İleri

Derviş Şentekin'den, Amerikan kara romanlarına taş çıkartacak bir yapıt. Türkiye'de polisiye türün gelişmişliğinin bir kanıtı da sayılacak kitap, sadece türün meraklılarının değil, tüm kitap kurtlarının okuması gereken bir metin. 
Ahmet Ümit



0 yorum :

Yorum Gönder